Майбутнє України залежить від того, яке покоління прийде на зміну нинішньому, чи спроможне буде воно вирішувати злободенні й глобальні проблеми. Тому сучасний етап розвитку держави тісно пов'язаний із системою освіти. Суспільство все більше потребує творчих, ініціативних, інтелектуальних й духовно розвинених особистостей, здатних реалізувати життєву стратегію, таких, які вміють вчитися упродовж життя. У зв’язку з цим виникає потреба у переосмисленні шляхів організації навчально-виховного процесу – потреба у забезпеченні компетентнісного підходу в діяльності школи. Вимоги, висунуті до вчителів відповідно до стандартів професійно-педагогічної освіти, містять інноваційні компоненти на основі компетентнісного підходу. Сучасний учитель повинен уміти сам і навчити учнів творчо опановувати знання, застосовувати їх у конкретних навчальних і життєвих ситуаціях, критично осмислювати здобуту інформацію, володіти вміннями і навичками саморозвитку, самоаналізу, самоконтролю та самооцінки.